Kort over området

Du finder os her:

Sundhedsspor og Gødvadruten

I forbindelse med Gødvadhallen har vi flere tilbud til de aktive.

Sundhedssporet:

For enden af Gødvadhallen er der opstillet en stor tavle, hvor man kan se, hvordan man måler sit kondital. Der er en god vejledning på tavlen, men det vigtigste er, at man skal kende sin alder og sin vægt. Derefter løber man den tur, der starter ved skiltet. Turen er afmærket hele vejen og er på ca 1,8 km. Når man kommer tilbage bruger man sin alder, vægt og tid til at se, hvor godt man har klaret det.

Prøv turen nogle gange og se hvordan din form bliver bedre.

Gødvadruten:

I forbindelse med at Silkeborg kommune havde et projekt "Gang i Silkeborg" har de etableret en afmærket rute på ca 4 km. Du kommer lettest til den ved at gå fra Gødvadhallen ad stien ned til Dybkærskolen. Lige når du kommer til Dybkærskolen møder du en af markeringspælene. Turen går langs Dybkærskolen om bag ved Trondheimsvej, videre over i skoven ved gymnasiet, via Bergensvej op langs landsstævneskoven, op til enden af Arendalsvej, ned bag kolonihaverne og så op af stien forbi Dybkærgården og Dybkærskolen.

Det er en meget flot rute med fin udsigt undervejs. Den er meget bakket, så hvis du vælger at løbe turen, så skal du nok blive forpustet.

Afmærkede stier i Gødvad:

I 2013 blev der anlagt gode stier i Gødvad, og der er noget for både begynderen og den erfarne med lyst til kuperet terræn. I alt 8 stier er tilgængelige:

Lyserød - Den lille flade

1 km / 10-15 minutter på asfaltsti.
Kort flad rundtur lige bag hallen.

Orange - Kirsebærruten

2,2 km / 25-35 minutter på asfaltsti.
En tur mellem parcelhuse og skøn natur.

Lilla - Norgesturen

2,8 km / 30-40 minutter på asfaltsti.
En tur rundt i nyere bebyggelse.

Gul - Vinterturen

4,3 km / 50 minutter - 1 time på asfaltsti.
En god og farbar gårute om vinteren.

Lyseblå - Kornstien

4,3 km / 50 minutter - 1 time på asfaltsti.
En tur rundt i boligkvarteret og alligevel tæt på naturen.

Mørkeblå - Skovturen

4,8 / ca. 1 time på små skovstier.
En skøn tur rundt i skoven.

Hjerte - Hjertestien

5 km / ca. 1 time på stor skovsti og asfaltsti.
En hyggelig og naturrig tur.

Hvid - den lange og skønne

6,5 km / ca. 1 time og 20 minutter på stor skovsti og asfaltsti. Ruten er en sammenlægning af Hjertestien og Kornstien.

Du finder Hjerteforeningens folder med et kort over området og stier ved at følge dette link.