FAQ om Gødvad GIF

Hvad er tilbuddet?

Aktiviteter til alle aldersgrupper indenfor Badminton, Fodbold, Gymnastik, Håndbold og Fitness.

Hvor hører foreningen hjemme?

Idrætsforeningen er hjemmehørende i klubhuset, i Gødvadhallen og på banerne ved siden af og i hallen på Arendalsvej i Gødvad, Silkeborg.

Hvordan er foreningen opbygget?

Idrætsforeningen er opbygget med et Forretningsudvalg og en Hovedbestyrelse som den øverste styrelse. Desuden har de enkelte afdelinger deres egen bestyrelse. I nogle af bestyrelserne er der nedsat forskellige udvalg. Gå til Afdelinger for at få et overblik.

Hvem ejer klubhuset?

Klubhuset er ejet af en fond, som er oprettet af GGIF, og til denne er der tilknyttet en Fondsbestyrelse. Den er identisk med Hovedbestyrelsen, bortset fra kassereren.

Hvem ejer hallen?

Gødvadhallen er kommunalt ejet og blev indviet i 1988, og det nuværende klubhus blev bygget ved en frivillig indsats af medlemmerne, og stod færdig til 60 års-jubilæet i 1992.

Hvor finder man vedtægterne?

Ved at følge dette link

Hvordan lyder foreningens historie?

Idrætsforeningen, som vi kender den i dag, blev stiftet den 20. december 1932 i Gødvad Forsamlinghus, "Hønsehuset". Men allerede længe før var der blevet dyrket idræt i Gødvadområdet, og på den gamle fane i klubhuset er der sølvplader, som daterer sig helt tilbage til 1898. I nogle optegnelser fra 1895 i Gl. Skanderborg Amts Skytteforening kreds 5 står Gødvad optegnet som forening.

Der var dengang skydning og gymnastik på programmet, og Gødvad er nævnt i gymnastikreferater i Silkeborg Avis fra først i 1900-tallet.

I 1978 blev klubben delt op i afdelinger med egne bestyrelser og økonomi nogenlunde den form, som vi kender i dag - dog blev den nuværende gymnastikafdeling først oprettet i 1980.

Håndboldafdelingen er nævnt første gang allerede i 1932, og fodboldspillet har også været med lige så længe.

Har du flere spørgsmål?

Så kontakt bestyrelsen eller en af afdelingerne.